Ketahuilah bahawa kesusahan itu akan membuka pendengaran dan penglihatan, menghidupkan hati, mendewasakan
jiwa, mengingatkan hamba dan menambah pahala..


My Blog List

Sunday, April 4, 2010

16 february...sukar dilupakan


Lps subuh aku dgn k.long bertolak balik ke rumah..mase tu gelap lagi..k.long yang bawak mtr..laju..nak sampai rumah cpt sbb pnt dan sbb dia sejuk bwk mtr x pki sweter..aku yg duk blkng ni pki sweter sbb aku mmg x prsn yg k.long tak pki sweter..smpi kat batu 9..aku terkejut sbb k.long tiba2 brek mengejut tapi sebab dah laju sgt, brek x makan..aku pun jenguk depan..ya Allah..aku Nampak cahaya dari dpn..aku tergamam..aku rasa badan aku tercampak, terseret dan terseret..dalam masa terseret tu aku nampak tayar bas yang masih berjalan btl2 dkt dgn kepala aku..yang aku fikir tayar2 tu akan melenyek kapala aku..aku menjerit..tiba2..aku ada atas jalan raya..alhamdulillah aku masih bernafas.. aku Nampak k.long terbaring tak bergerak..aku terus merangkak ke arah k.long..aku kejut2 k.long..goyang2 badan kak long..tapi dia diam tak bergerak..mase tu ramai org berhenti kan knderaan tapi xda sorang pun tlg..aku yakin k.long masih bernafas..aku terus menggoyang badan k.long..aku tarik tgn dia suruh dia bgn..bape minit lps tu dia sedar..orang ramai yang hanya memandang td cpt2 tlg angkat k.long sbb k.long x blh bangun..

kitaorg diangkat oleh orang ramai ke tepi..mase tu aku masih sedar..Cuma krg waras..mgkn sbb trkjt dgn kejadian..aku masih trbayang2 tayar bas yang seolah2 sudah melenyek kpl aku..mase tu aku tiba2 bangun dan aku jerit marah orang yang langgar aku dgn k.long..macam x sdr diri aku mase tu..mase tu jgk aku tpn nisak..aku nangis sekuat hati..aku bgtau nisak yg aku dgn k.long xcident..mak terkejut..bp minit lps tu ada sorang abg ni hntr aku, k.long dgn bdk yang langgar tu skali ke hospital orang asli..kitaorg dimasukkan ke bilik kecemasan..

3 katil berderet..aku terus menangis seolah2 tak percaya apa yang berlaku..k.long plk asyk bertnya..kita kat mana ni sarah..macamana kita blh jadi mcm ni..aku hanya menangis..x jwb pun soalan k.long..bape minit lps tu mak pun sampai dgn nisak..tp mak dgn nisak kene tnggu kat luar..waktu tu jgk Dr. jahit tumit kiri aku yang luka..bertambah2 la aku menjerit..mase tu aku tgk Dr. pakaikan satu alat kat leher k.long dan kat kaki kiri k.long..lepas tu tau2 je k.long dgn bdk yang langgar tu kene hntr ke hospital selayang..kaki k.long patah..

Lps siap jahit kaki n xray..aku balik rumah dgn nisak..mak dgn zakiah ikut k.long ke hospital slyg..stgh jam lps tu mak teh dgn pakteh sampai rumah..dorang bawak aku pg buat laporan polis..lps tu ke hospital slyg..aku jln terhencut2 sbb tumit aku sakit..mase kat wad abah, abah tny knp aku jalan mcm tu..aku ckp kaki aku sakit..pastu abah tny k.long mane..mak cakap k.long kat rumah..mase tu kitaorg tak berani bgth abah sbb abah sakit..takut abah terkejut..kaki k.long kene simen sampai atas lutut..5 hari k.long kat wad.kesian kat mak..lepas satu, satu ujian melanda..tp mak mmg seorg yg tabah..aku doakan moga mak serta kami sekeluarga akan sabar mghadapi ujian ini.

No comments:

Post a Comment